Het tijdschrift is geschreven voor mensen werkzaam in het onderwijs, met de nadruk op mannen. Het tijdschrift 'meester' is een speciale uitgave van het tijdschrijft 'juf'.
Onderwerpen:
- Meer mannen voor de klas
- Een-tweetje met Ruud van Nistelrooy
- Metro of macho
- Techniektoets
- Gedicht
- Column Erik van Os
- Van overblijfvader tot conciërge
Ik zou dit tijdschrift zeker aanraden bij mijn collega's, en dan vooral aan de mannelijke collega's, en misschien zelfs nog aan mensen die niks met het onderwijs te maken hebben, puur om hen te laten weten hoe het werken in het onderwijs nou is. Je kan lezen wat anderen voor ervaringen hebben en hoe zij hierin handelen. Hier kan je dan zelf ook aan denken als je zelf in zo'n situatie belandt. Ook is het interessant om te lezen wat er in het algemeen de basisscholen bezighoud op dit moment.
Het tijdschrift ziet er erg verzorgd uit, de voorkant trekt direct je aandacht met hun uitspringende titel en mooie kleuren. De inhoudsopgave is overzichtelijk. Het tijdschrift heeft soms iets teveel tekst, maar door de afbeeldingen en citaten stoort dit niet en lees je alsnog makkelijk door de pagina's heen. De citaten zijn afkomstig van mensen die werken in het onderwijs, ook de opmerkingen van kinderen zijn in het tijdschrift verwerkt, zoals: 'We hebben een nieuwe juf in de klas, en het is een meester!'
Het tijdschrift kent verschillende schrijfstijlen en tips.
http://www.malmberg.nl/juf.htm
Tijdschrift: Meester.
Het tijdschrift is geschreven voor mensen werkzaam in het onderwijs, met de nadruk op mannen. Het tijdschrift 'meester' is een speciale uitgave van het tijdschrijft 'juf'.
Onderwerpen:
- Meer mannen voor de klas
- Een-tweetje met Ruud van Nistelrooy
- Metro of macho
- Techniektoets
- Gedicht
- Column Erik van Os
- Van overblijfvader tot conciërge
Ik zou dit tijdschrift zeker aanraden bij mijn collega's, en dan vooral aan de mannelijke collega's, en misschien zelfs nog aan mensen die niks met het onderwijs te maken hebben, puur om hen te laten weten hoe het werken in het onderwijs nou is. Je kan lezen wat anderen voor ervaringen hebben en hoe zij hierin handelen. Hier kan je dan zelf ook aan denken als je zelf in zo'n situatie belandt. Ook is het interessant om te lezen wat er in het algemeen de basisscholen bezighoud op dit moment.
Het tijdschrift ziet er erg verzorgd uit, de voorkant trekt direct je aandacht met hun uitspringende titel en mooie kleuren. De inhoudsopgave is overzichtelijk. Het tijdschrift heeft soms iets teveel tekst, maar door de afbeeldingen en citaten stoort dit niet en lees je alsnog makkelijk door de pagina's heen. De citaten zijn afkomstig van mensen die werken in het onderwijs, ook de opmerkingen van kinderen zijn in het tijdschrift verwerkt, zoals: 'We hebben een nieuwe juf in de klas, en het is een meester!'
Het tijdschrift kent verschillende schrijfstijlen en tips.
http://www.malmberg.nl/juf.htm

reactie opdracht 5:
BeantwoordenVerwijderenIk mis als eerste een jump break. Waarom heb je het artikel 2 keer onder elkaar gezet? De illustratie past erbij omdat het een meester is die voor de klas staat. De link verwijst naar het blad 'juf' en niet naar het blad 'meester' waar je artikel over gaat.
tip: kijk je artikel na, nu staat het twee keer onder elkaar dat is niet de bedoeling.
Plaats een jump breaker
top: Het artikel ziet er leuk uit, je maakt gebruik van alinea's
je laat je mening duidelijk weten.
Het artikel spreekt mij wel aan, omdat het gaat over meesters en het klinkt als een leuk en interessant blad.